Avesta kommun

Bemanningscontroller

Om arbetsplatsen

Det är något speciellt med Avesta!

Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

 

På Avesta kommuns omsorgsförvaltning arbetar vi efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Vi ska se, förstå och visa respekt för det unika.

 

Just nu pågår ett utvecklingsarbete avseende hälsosamma scheman och bemanningsekonomi. Målet är att skapa scheman som gör att medarbetare får en så bra arbetssituation som möjligt, kunna möta det framtida behovet av medarbetare samt skapa en god bemanningsekonomi där resurserna används på rätt sätt.

 

Nu söker vi en bemanningscontroller som ska fungera som en viktig motor i detta arbete. Du kommer ha ett nära samarbete med både förvaltningens ekonomer och bemanningsenheten men rapporterar direkt till resultatenhetschefen för vård och omsorg.

Vi erbjuder en spännande tjänst där du får möjlighet att arbeta med en viktig framtidsfråga inom ett viktigt område. Är det dig vi söker?

 

 

Arbetsuppgifter

Det övergripande uppdraget för tjänsten är att bistå i den strategiska planeringen av bemanningsprocessen och budget kring bemanningsfrågor. Målet är en effektiv och bra schemaplanering, där du som controller har ansvar för utveckling och kvalitetssäkring av hela bemanningsprocessen.

 

I rollen ingår att:

• Stödja, kvalitetssäkra och följa upp grundbemanning utifrån respektive samplaneringsområden.

• Fungera som kvalificerat stöd till chefer i deras uppdrag att optimera bemanningen.

• Ta fram och underhålla en modell för bemanningsbalans. Utbilda och introducera andra i arbetssätt och bemanningsmodell.

• Vara väl förtrogen med schemaprocessen och tillsammans med enhetschef för bemanningsenheten följa upp, analysera och återkoppla hur schemaläggningen fungerar samt ge förbättringsförslag.

• Arbeta med statistik och bemanningsekonomisk uppföljning, jämförelser och analys.

 

Du kommer vara förvaltningens kontaktperson i bemanningsfrågor, delta på ledningsgruppsmöten och du säkerställer att schemaplanering sätts upp mot lokala regelverk som har samverkats och beslutats om.

 

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har akademisk utbildning inom ekonomi, HR eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet från personalekonomi och bemanningsfrågor, gärna med kunskap kring lagar och avtal som reglerar arbetslivet.

 

Övriga krav:

• IT-vana och kunskap i Office.

• Goda kunskaper i svenska språket, både tal och skrift.

 

Övrigt meriterande:

• Erfarenhet av att arbeta i kommunal verksamhet eller annan politiskt styrd organisation.

• Kunskap av schemaplaneringssystem, gärna TimeCare Planering och/eller TimeCare Pool.

• Tidigare erfarenhet av processledning

• Tidigare erfarenhet av att ha utbildat och förmedlat kunskap till andra.

 

Att arbeta med bemanningsekonomi innebär att få ihop många olika delar, perspektiv och utmaningar. Som person är du strukturerad, kan planera uppgifterna och behålla rätt fokus. Du arbetar självständigt, är lösningsfokuserad och trivs med att arbeta konsultativt. För att lyckas i rollen krävs att du har ett förtroendeingivande och kommunikativt arbetssätt med en förmåga att se helheten och kunna förmedla den till andra. Du trivs i arbeten med många kontaktytor, samarbeta med andra och har en god förmåga att få övergripande mål att omsättas i praktiken.

 

 

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträde enligt överenskommelse.

Referensnummer: C51550/2021

 

 

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

 

 

Sista ansökningsdag

2021-04-21

 

Arbetsplats

Avesta kommun

 

Kommun

Avesta

 

Yrkeskategori

Controller

 

Anställningsform

Tillsvidareanställning

 

Omfattning

Heltid

 

Antal tjänster

1

 

Kontakt

Anna Nurmilehto

Resultatenhetschef

0226-64 58 59

anna.nurmilehto@avesta.se

 

Kontakt

Maria Gustavsson

Enhetschef Bemanningsenheten

0226-64 58 47 (säkrast 7:30-9:00)

maria.gustavsson@avesta.se

 

Facklig företrädare

Kontaktuppgifter till din fackliga representant se:

www.avesta.se/fackliga-organisationer

 

 

Ansök nu 

 

 

Sista ansökningsdag : 21 april . Arbetsort : Avesta . Publicerat : 31 mars

Kategorier : Affärsutveckling & Verksamhetsutveckling HR & Organisation Offentliga jobb


Senaste jobben från Avesta kommun

Alla jobb hos Avesta kommun

Liknande jobb Bemanningscontroller