
Enhetsadministratör
Om arbetsplatsen
Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?
Omsorgsförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, omsorg om funktionshindrade, äldreomsorg och hemsjukvård. Vi är bra på att driva utvecklingsfrågor och ligger i framkant inom fler områden.
Då en av våra kollegor går i pension söker vi nu en administratör till våra verksamheter inom funktionshinderområdet och AME. Tjänsten ingår i en arbetsgrupp med totalt 3 administratörer och 6 enhetschefer. Vi har ett nära samarbete i gruppen och rollen är ett viktigt stöd till enhetscheferna i bemanning och administrativa uppgifter.
Är du vår nya kollega? Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Tjänsten som administratör består av arbetsuppgifter kopplade till våra verksamheter inom funktionshinderområdet och AME. Arbetet innebär bland annat administration av fakturor, hantera omsorgsresor och habiliteringsersättning. Tillsammans med enhetschef, administrativa kollegor och bemanningsenheten är du även delaktig i den dagliga bemanningsplaneringen och schemaläggning.
Rollen fungerar som ett viktigt administrativt stöd och uppgifter som att administrera möten, skicka kallelser, göra lokalbokningar och skriva mötesprotokoll, är en del av detta. I det framtida arbetet med att digitalisera vissa av tjänstens arbetsuppgifter kommer du ha en viktig roll och ansvar.
I din roll ingår, även att vara webbredaktör för den del av verksamhet som du tillhör och arbeta med löpande uppdateringar av webben. Till stöd för webbredaktören finns fler medarbetare inom förvaltningen.
Arbetstider 07-16 (alternativt 0630-1530)
Kvalifikationer
Du har en gymnasial utbildning gärna inom ekonomi eller administration. Tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och vana av att arbeta med numeriska underlag så som ersättningsunderlag är meriterande. Då tjänsten innebär att dagligen arbeta med schema och bemanningsplanering krävs att du har sådan kunskap och erfarenhet.
God kunskap i Office och vana att arbeta med olika system som arbetsverktyg är en förutsättning. Då några av arbetsuppgifterna står inför digitalisering krävs att du har digital mognad och intresse för att ta detta vidare.
Som person är du självgående och serviceinriktad. Du tar stort ansvar för dina uppgifter och har intresse och vilja för att hjälpa till där behov finns för att uppgifter ska bli lösta. Du är strukturerad och vill att uppgifterna ska bli effektivt utförda men också att det ska bli rätt. Du har god förmåga att själv kunna planera ditt arbete och kan prioritera om när situationen kräver det. Du trivs i samarbete med andra och att kunna bidra till vår gemensamma uppgift.
Arbetsuppgifterna kräver god kunskap i det svenska språket, både i tal och skrift och att du kan producera protokoll, utskick och informationstext av god kvalité.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: 2021-03-01
Referensnummer: C44308/2020
Övrigt
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Sista ansökningsdag
2021-01-24
Arbetsplats
Avesta kommun
Kommun
Avesta
Yrkeskategori
Administrativ assistent
Anställningsform
Tillsvidareanställning
Omfattning
Heltid
Antal tjänster
1
Kontakt
Anna-Karin Axelsson
Enhetschef LSS
0226-645858
Facklig företrädare
Kontaktuppgifter till din fackliga representant se:
www.avesta.se/fackliga-organisationer
Senaste jobben från Avesta kommun
-
Enhetsadministratör
Då en av våra kollegor går i pension söker vi nu en administratör till våra verksamheter inom funktionshinderområdet och AME. Avesta kommun, Avesta
-
Kvalificerad handläggare
Vi är stolta över vårt arbete, breda utbud av kommunal vuxenutbildning i Avesta och vår region. Avesta kommun, Avesta
-
Skolvärd till Domarhagsskolan
Som skolvärd är du en viktig del i vårt arbete för en bra arbetsmiljö på skolan. Du bemannar skåphallar och andra elevutrymmen... Avesta kommun, Avesta
-
Vik. barnskötare till förskolan Triangeln
Vi söker nu en barnskötare på visstid till Förskolan Triangeln. Förskolan Triangeln är en förskola med fyra avdelningar. Avesta kommun, Avesta
-
Stödassistenter till gruppbostad Hällsängsvägen
Nu söker vi två stödassistenter till gruppboende på Hällsängsvägen. Här finns plats för sex boende som har egna lägenheter Avesta kommun, Avesta
-
Välkommen till Avestas viktigaste sommarjobb
Arbetet med att ta hand om våra äldre och hjälp till dem som lever med olika typer av funktionsnedsättningar... Avesta kommun, Avesta
-
Enhetschef LSS
Arbetet som enhetschef inom LSS är varierande, innehållsrikt och meningsfullt. I uppdraget ingår att leda, utveckla... Avesta kommun, Avesta
-
Projektledare - Ökad jämlikhet i Krylbo
Nu gör vi en riktad insats för ett jämlikare och attraktivare Krylbo. Projektet Ökad jämlikhet i Krylbo är ett tvåårigt kommunövergripan... Avesta kommun, Avesta
-
HR-konsult
Då en av våra medarbetare går vidare i sin karriär söker vi en ny engagerad och nyfiken kollega till vårt team på åtta medarbetare. Avesta kommun, Avesta
-
Sjuksköterskor
Enheten för sjuksköterskor inom Avesta kommun består av ett gäng kompetenta, dedikerade och ansvarstagande medarbetare Avesta kommun, Avesta
-
Dietist inom vård och omsorg
Vi söker nu en dietist som vill bli drivkraften i vårt arbete rörande kost för vård och omsorg. Avesta kommun, Avesta